Novinky

Nová cisternová automobilová stříkačka

27.11.2016 16:23

 

Druhou zářijovou sobotu byla před hasičskou zbrojnicí jednotce dobrovolných hasičů Velká Losenice slavnostně předána do užívání nová automobilová stříkačka. Několikaletá snaha o modernizaci zastaralého vozového parku tak byla úspěšně završena. Pořízením nové stříkačky došlo ke zvýšení akceschopnosti jednotky, zkrácení dojezdových časů, ale hlavně k zvýšení bezpečnosti zasahujících hasičů.

Nákup vozidla byl financován z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů, který přispěl částkou 2 500 000 Kč, dotaci ve výši 500 000 Kč poskytl rovněž Kraj Vysočina a zbylou částku dofinancovala Obec Velká Losenice z vlastních zdrojů.

Dodavatelem cisternové automobilové stříkačky byla společnost THT Polička s. r. o. Označení tohoto vozu je CAS 20 –S 2 R (T 815 4 x 4.2). Jedná se o požární automobil s podvozkem kategorie 2, schopným provozu na všech komunikacích a částečně i mimo komunikace, hmotnostní třída S. Požární výbava je ve speciálním redukovaném provedení.

Podvozek, motor a převodovka

Cisterna je postavena na osvědčeném modernizovaném podvozku Tatra. Dvounápravové šasi s dvojmontáží na zadní nápravě – principem je použití centrální nosné roury a náprav s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami sešroubovanými v jeden celek. Standardně je poháněna zadní náprava, pohon přední je připojitelný. Obě nápravy jsou vybaveny uzávěrkou diferenciálu a osazeny vzduchovými bubnovými brzdami s klínovými rozvírači Perrot.

O pohon vozu se stará motor TATRA T3D-928 o výkonu 325 kW. Jde o vzduchem chlazený vznětový osmiválec s přímým vstřikem paliva, s válci do V (úhel rozevření 90 stupňů) o zdvihovém objemu 12,7 litru, s přeplňováním pomocí turbodmychadla a s chladičem plnicího vzduchu umístěným přímo nad motorem. Přenos hnacích sil zajišťuje mechanická, manuálně ovládaná čtrnáctistupňová převodovka s posilovačem řazení TATRA 14TS.

Kabina je šestimístná, sklopná, vybavená nezávislým naftovým topením. Sedadla jsou uspořádána ve dvou řadách, vpředu řidič a velitel vozu, vzadu pak mužstvo. V opěradlech jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, pod zadními sedáky je prostor pro technické prostředky.

Nástavba

Kostra nástavby je vytvořena z hliníkových profilů, které jsou olepeny plechem ze stejného materiálu. Nádrže z nerezavějící oceli pojmou 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Na každém boku nástavby je trojice schrán s příslušenstvím, krytých hliníkovou roletkou s podélným madlem. Zadní skříň s čerpadlem a jeho ovládacími prvky je přístupná nahoru výklopnými dveřmi.

Čerpací zařízení PKA 2000 dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. Zařízení prvního zásahu tvoří naviják s 60 metrů dlouhou vysokotlakou hadicí s proudnicí v pravé zadní roletě.

Rozměry a hmotnosti

Tatra je dlouhá 7 800 mm, vysoká 2 950 mm a široká 2 550 mm. Světlá výška při celkové hmotnosti 18 000 kg činí 290 mm. Provozní hmotnost je 12 500 kg.

Barevné provedení a výbava

Automobil je proveden v červeném odstínu RAL 3000 v kombinaci s bílou RAL 9003.

Na předních podélnících rámu je uchycen elektrický lanový naviják. Pod kabinou je asanační lišta ovládaná z místa řidiče.

Pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s LED světlomety je napájen z palubní soustavy vozidla. Při plném vysunutí dosahuje přibližně 5 metrů nad úroveň terénu.

 

Josef Ptáček, velitel zásahové jednotky

 

fotogalerie: hasicivelkalosenice.rajce.idnes.cz/Nova_cisternova_automobilova_strikacka/

 

 

<< 7 | 8 | 9 | 10 | 11 >>